Sasiedzi - Parodie IVONA

Temat: Infrastruktura kolejowa w Lublinie

O ile nie podjęte zostaną szybkie działania, istnieje realne zagrożenie, że w 2012 r. stan linii kolejowej E7 z Warszawy przez Lublin do Dorohuska i dalej do Lwowa i Kijowa będzie w tak złym stanie, że jakiekolwiek przewozy nią staną się niemożliwe.

Jeżeli dopłaca się przez lata do nierentownych pociągów lokalnych wożących po 15 osób to nie ma nic dziwnego w tym, że na remonty torów nie starcza.

Trzeba zlikwidować pociągi lokalne w woj. lubelskim i przeznaczyć pieniądze na remonty, przynajmniej te najbardziej pilne żeby choć towarówka mogła bez problemu jeździć.

Źródło: lubforum.pl/index.php?showtopic=102



Temat: Nowe pociągi

Czy spółka PKP IC zamierza uruchamiać połączenia do Kijowa przedewszystkim z Warszawy,Szczecin i Gdańska?

Rozkład jazdy już od dawna "wisi" na stronie www Jak na nim widać IC nie uruchamia takich pociągów od grudnia.


...dlaczego express pienny ( a konkretnie grupa do Nowego Sącza nie prowadzi WARSU tylko grupa do Rzeszowa?

Wagon restauracyjny jeździ do Rzeszowa ponieważ częśc nowosądecka nie kursuje codziennie i składa się tylko z 2 wagonów
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=278


Temat: Georgij Kirpa - nowy pociąg Wrocław-Lwów-Wrocław

Mogli by już dołączyć te wagony do tego połączenia Lwów - Kijów...ale zapewne chodzi o to że jest za mało wagonów z SUW2000
Nie jest za mało i nie można by puścić do Kijowa. Strona ukraińska zgodziła się na reaktywację tego połączenie pod warunkiem, że wagony z SUW2000 dojadą do Lwowa. Już raz im się SUW2000 na trasie zsunął.

Korzystając z tego systemu warto by zastąpić "Autobus Intercity" połączeniem Warszawa - Wilno a może i nawet Ryga. A i "Hańcze" przedłużyć do Wilna
Autobus jeździ dlatego, że pociągiem jeździło stanowczo za mało ludzi (pod koniec kursowania 2 wagony z mizerną frekwencją). Poza tym koszt zakupu wózków z SUW2000 i ich utrzymanie jest drogie.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7483


Temat: Wagony do przewozu osób niepełnosprawnych

W niektórych pociągach spółki PKP Intercity prowadzone są wagony do przewozu osób na wózkach inwalidzkich:

EN Jan Kiepura Warszawa Wschodnia – Frankfurt n/M.
EN Jan Kiepura Frankfurt n/M. – Warszawa Wschodnia,
IC Fredro Warszawa Wschodnia – Wrocław Główny,
IC 6102 Fredro Wrocław Główny – Warszawa Wschodnia,
Józef Chełmoński Kijów – Kraków Gł.,
Józef Chełmoński Kraków Gł. – Kijów,
IC Wawel Kraków Gł. – Berlin/Hamburg,
IC Wawel Berlin/Hamburg – Kraków Gł.

A od nowego rozkładu także w:

IC Chrobry -> Warszawa - Szczecin - Warszawa
IC Kościuszko -> Warszawa - Kraków - Warszawa
IC Kaszub -> Kraków - Gdynia - Kraków
EC BWE -> Warszawa - Berlin - Warszawa
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=2373


Temat: Rozkład lat 80
Pamiętam pośpiecha Legnica - Kijów, wszystko sypialne, wagony ruskie, a potem też nasze doczepiano w rel. Wrocław - Kijów. Pociąg zawsze pełny, ciężko było dostać bilet a czystość składu różna. Pociąg przez wiele lat byl na rozkładach i dziś też by sie sprawdził.

Kolejny ciekawy pociąg to oczywiście Kraków - Wrocław z wagonami do Frankfurtu n/Menem. We Wrocławiu skład łączony z Warszawa - Frankfurt/M, to były niezłe pociągi, solidne wagony, szkoda, że dziś juz tylko wspomnienia często.

A Polonia to oczywiście trasa do Belgradu i wagony jugosłowiańskie na części składu, to był pociąg !!!
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=712


Temat: Rozkład lat 80
A ja pamiętam relację Legnica - Kijów, lata 80 i przełom 80/90.
Zestawienie:
8 sypialnych Legnica - Kijów ( wag.rosyjskie, wówczas ZSRR jeszcze)
4 sypialne Wrocław - Kijów (wag. PKP )
Na dworcu w Katowicach pociąg zapowiadany również w językach: rosyjskim, niemieckim, angielskim i francuskim. Zawsze 100% frekwencja, dużo studentów jadących na handel.

Kolejny pociąg, który dziś mógłby z powodzeniem jeżdzić to Kraków - Kolonia przez Katowice, Wrocław, Zgorzelec, Drezno, Hanover. Wówczas bardzo dobre wagony DB w tej relacji i też komplety pasażerów. No i pewnie przez wielu z was pamiętany posp. Warszawa - Frankfurt n/M, z wagonami Kraków - Frankfurt/M, łączenie we Wrocławiu.
Były to ciekawe i dochodowe połączenia, dziś może też, te relacje byłyby opłacalne?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=712


Temat: Rozkład jazdy 2009/2010 - PKP Intercity
To ja dorzucę kilka nowości od siebie:
chyba nie będzie EC Cracovia: Kraków - Bratysława - Budapeszt,
nie będzie także Comeniusa ,
Polonia najprawdopodobniej do Villach, z resztą większość pociągów do Wiednia chyba będzie wysadzana do Villach,
pytanie co z pospiesznym Cracovia - wg Słowaków to Varsovia rel. Warszawa - Keszthely, tylko w sezonie,
założenie Chopina jako EN nie sprawdziło się i chyba będzie to dalej Rychlik - zmienią się tylko numery na Silesii oraz Chopinie,
Moniuszek podobno na ZOO a nie na Gesund. i na pewno przez Poznań,
Kraków traci połączenie z Moskwą - brak Jadwigi, brak możliwości dociągnięcia wagonu do Terespola (co wg mnie można było załatwić inaczej),
Odessy z Wrocka i Gdyni - bez zmian ,
Lwów Express - bez zmian,
Ukraińskie wagony na Silesii/Wielkopolaninie - bez zmian, z małą nowością: ok 2 razy w tygodniu ukraiński WLAB rel. Kijów - Wiedeń,
Parsęta wydłużona do Przemyśla, bez dopniania/odpinania wagonów w Płaszowie - całość ma jechać do Przemyśla, nowością będą 3 śpiochy (WLAB + WLAB + Bc), przełączane w Kołobrzegu z tzw. hotelu,
Kuszetka ze Świnoujścia do Bielska (sezon),
Sezonowy Kołobrzeg - Kielce (z Bc zamiast WLAB) tylko 3 razy w tygodniu (pon, śr, pt),
Ustronie/Bursztyn - na odcinku WWO - GGŁ, przez Warszawę Gdańską, Kutno, Bydzię, Tczew,
Bursztyn do Helu (z WL i Bc), oraz do... Ustki z WL,
popołudniowy, sezonowy pociąg do Łeby z Krakowa (odj w ok. 16.oo), z wagonem WL.
to chyba tyle... jak ktoś coś wie więcej, niech się podzieli nowościami...
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=7283


Temat: PKP IC przejmie poc. międzynarodowe od PKP PR

Juz nie. Od nowego "ruskiego" RJ wagon do Astany jezdzi w Kiev Expressie.
No i tak tez bedzie z Kiev Expressem od nowego RJ - bedyie on wag. bezposrednimi w posp. Wislok W-wa - Zagorz.

No to ciekawe jak pomieszczą wszystkich pasażerów w "wagonach bezpośrednich" jak jedynym bezpośrednim pociągiem z Warszawy do Kijowa będzie Kasztan?
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=1988


Temat: Nocne pociagi w Europie - rj 2008/09

Panie Olku, jest jeszcze gorzej. Wygląda na to, że z Warszawy do Kijowa z dwóch pociągów pozostanie jeden. Do tego w sezonie odjazd do Kijowa będzie o 5.01 ze Wschodniej. Bardzo dogodna godzina...
Fakt godzina startu astronomiczna. Choć można i znaleźć plus (naciągany). Z gdańska przyjadę sypialką w Ustroniu i dalej, tym razem w ukraińskim spalnym pójdę spać dalej:)
Tak czy inaczej, na relacji Polska - Kijów trzeba się przestawić na Wizzaira z Katowic. Taniej szybciej i godziny mi osobiście bardziej odpowiadające.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=6830


Temat: Z Polski do Nowosybirska
Na stronie Intercity jest informacja, o możliwych połączeniach w Europie/ oczywiście powodem wulkan/
[i]Już w kilka godzin bezpiecznie, wygodnie i tanio możemy dostać się do Berlina, Wiednia, Hamburga czy Amsterdamu kilkunastoma bezpośrednimi pociągami PKP Intercity.[/i] I dalej
Najważniejsze trasy międzynarodowe obsługiwane przez PKP Intercity:
z Warszawy do: Berlin, Hanower, Dortmund, DĂźsseldorf , Kolonia, Monachium, Amsterdam, Bazylea, Wiedeń, Villach, Praga, Keszthely, Budapeszt, Sestokai, Moskwa, Mińsk, Irkuck, St. Petersburg, Saratow, Adler, Nowosybirsk, Omsk, Krasnojarsk, Kijów, Akmoła, Charków, Simferopol, Odessa, Kiszyniów;żródło:http://www.intercity.pkp.pl/?page=strona_glowna&ph_center_start=show&cmn_id=1752
Czy ktoś potrafi mi pokazać bezposrednie połaczenie jak w temacie postu.
Źródło: rail.waw.pl/phpBB3/viewtopic.php?t=8137